Autó világítás hibák – izzócsere

Bonyolult művelet az izzócsere, bízzam inkább autószerelőre? Mit tegyünk, ha nem működik a tompított fényszóró, vagy a hátsó lámpa? Útnak indulhatok-e, ha a hátsó helyzetjelző lámpa nem világít? Megbüntet a rendőr ha nem világít valamelyik lámpám?

Hogyan cseréljünk izzót autóban?

A legfontosabb dolog, hogy így vagy úgy, de megoldjuk az izzócserét. Annak ellenére, hogy az izzókészlet ma már nem kötelező tartozéka az autónak, a kiégett izzót igyekezzünk minél hamarabb kicserélni, mert ha kiég a másik oldali izzó is, bajba kerülhetünk.

Ha izzócserére vállalkozunk, gondoskodjunk megfelelő típusú tartalék izzóról, a szükséges szerszámokról, esetleg a további problémák (biztosíték hiba) feltárásához szükséges műszerekről (legalább egy digitális multiméterről).

Általánosságban véve igaznak mondható, hogy a hátsó izzókat könnyebb kicserélni, mint az első fényszórókban lévőket, de ez nyilván erősen típusfüggő. Az első fényszóróknál jellemző, hogy sajnos sokszor hosszadalmas szerelésnek kell megelőznie azt, hogy hozzáférjünk az izzóhoz. Sokszor fordul elő, hogy megvágjuk vagy megkarcoljuk a kezünket, ujjunkat, vagy ha nem rendelkezünk megfelelő szerszámmal, lehet, hogy csak tönkretesszük egy csavar sliccét, tovább nehezítve a szakember dolgát.

Közismert, hogy az izzóhoz való hozzáférés a Fiat Stilo, a Renault Clio vagy a Ford Focus bizonyos modelljeinél a szokásosnál nagyobb problémát okoz. Ezeknél a típusoknál egyszerűbb lehet autószerelőre bízni az izzócserét.

Az is gondot jelenthet, hogy pontosan milyen típusú izzóval cseréljük ki a kiégetett. Ha nem ismerjük az akár gyárilag behelyezett izzó pontos műszaki specifikációját, szerencsésebb autószerelőre vagy autóvillamossági szakemberre bízni ezt a műveletet.

Ha vállalkozunk a házilagos izzócserére, akkor igyekezzünk jó minőségű izzót választani. Egyrészt azért, hogy ne kelljen sűrűn megismételni a mutatványt, másrészt üzembiztonsági okokból célszerűbb egy jó gyártó minőségi termékeit választani. E tekintetben konzultálhatunk az autószerelővel, tanácsot kérhetünk a boltban, ahol vásárolunk, vagy utánaolvashatunk az interneten az értékelések között, hogy ki melyik típusú fényszóró izzót ajánlja cserére.

Miből adódnak a minőségi különbségek az izzók között? Az esztétikai különbségeken felül pl. xenon gázzal növelni lehet az izzó élettartamát, és megfelelően foncsorozott reflektor tükörrel még több fényt tudunk irányítani vagy még pontosabban lehet fókuszálni az útra.

Miért nem működik a tompított fényszóró?

Ha az egyik tompított fényszóró nem világít, akkor az alábbi okok lehetségesek:

  1. Kiégett a tompított fényszóró izzója, ez a leggyakoribb ok, a megoldás az izzócsere.
  2. Meglazult, sérült vagy korrodált az elektromos csatlakozó: ez sokszor szabad szemmel is látható vagy műszerrel kimérhető. A megoldás az érintkezők és csatlakozók meghúzása, kontaktspay-vel való befújás vagy vezetékcsere.
  3. Ha nedvesség vagy pára látható a fényszórón belül, akkor elmozdult vagy tönkrement a tömítés. A megoldást a tömítés cseréje jelenti, rosszabb esetben, ha beázott a fényszóróegység, akkor a fényszóró javítása, cseréje.
  4. Kiégett a biztosíték, ezt a biztosítékdobozban ellenőrizheti. Ezen kívül elvileg még kapcsolók, relék is meghibásodhatnak, ilyenkor feltétlenül forduljon autószerelőhöz vagy autóvillamossági szakemberhez.
  5. Lemerült az akkumulátor, de ilyenkor egyetlen izzó sem világít, és az autó ezt másképp is jelzi.

Előfordulhat, hogy ugyan ég a fényszóró, de olyan szinten bemattult a lámpabúra, hogy polírozásra szorul, mert a látási viszonyokat nagy mértékben korlátozza.

Van néhány autótípus, amelyeknél a világítással talán az átlagnál több probléma van, ezeket járjuk körbe.

Suzuki Swift tompított fényszóró hiba

  • Kiégett az izzó.
  • Tönkrement a biztosíték.
  • A motortérben, a kapcsolótábla melletti relé hibásodott meg.
  • Suzukiban van egy reflektor (távolsági fényszóró)-tompított fényszóró közötti váltókapcsoló, ez is ludas lehet. A kiszerelés után kontaktspray megoldhatja a problémát.

Ha ez nem segít, autószerelő műhelyünkben szívesen átnézzük autóját.

Chevrolet Lacetti műszerfal világítás típushiba

Ha Chevrolet Lacettiben nem működik a műszerfal világítás – beleértve az első hátsó világítást, a ködfényszórókat –, akkor nagy esély van rá, hogy sem a biztosítékokkal, sem a relékkel nincsen probléma, hanem elégett a műszerfal mögötti csatlakozó, ami sajnos tipushiba.

A Chevrolet lacetti műszerfal szétszedése után láthatóvá válik, hogy a csatlakozó elégett-e. A szétszedés nem könnyű, mert elég szűk helyen kell dolgozni.

Peugeot 206 izzócsere menete

Az izzócsere megkezdése előtt kapcsolja ki a gyújtást, és vegye ki az indítókulcsot!

A Peugeot 206 fényszóró izzócseréjét az alábbi lépésekkel lehet elvégezni:

1. A jobb oldali izzó cseréje esetén először távolítsa el a szélvédőmosó tartály betöltőcsonkját (a bal első izzónál ez a lépés értelemszerűen kimarad).

2. Távolítsa el a lámpabúra műanyag védőburkolatát.

3. Húzza le a tápcsatlakozót az izzóról.

4. Pattintsa ki a reteszelő drótkapcsot.

5. Távolítsa el a régi izzót.

6. Helyezze be az új izzót ugyanabban a helyzetben.

7. Rögzítse a drótkapoccsal.

8. Csatlakoztassa a tápcsatlakozót az izzóhoz.

9. Helyezze vissza a műanyag védőburkolatot.

10. Szerelje vissza a szélvédőmosó tartály betöltőcsonkját.

Ellenőrizze a fényszóró helyes működését!

A műveletet az alábbi videó szemlélteti:

Renault Clio izzócsere leírás

Az izzócsere során ügyeljen arra, hogy ne közvetlenül a motor leállítása után álljon neki az izzócserének! Ilyenkor ugyanis ha a ventilátor bekapcsol, sérülést okozhat.

Halogén izzós tompított fényszóró cseréje:

  1. Szerelje le a fedelet, hogy láthassa az izzótartót.
  2. Kösse le a tápkábeleket.
  3. Akassza ki a rugót, és vegye ki az izzót.
  4. Amikor kiveszi az izzót, figyelje meg a helyzetét, és ugyanilyen állásban helyezze be az új izzót.
  5. Végezze el az izzótartó és a búra összeszerelését a szétszerelés fordított sorrendjében!

A csere során ügyeljen arra, hogy lehetőség szerint ne érjen az izzó üvegfelületéhez, hanem csak a fémrésznél fogja meg, így hosszabb lesz az izzó élettartama.

Miután visszapattintotta a műanyag fedelet, ellenőrizze az izzó működését!

Hyundai i30 izzócsere

Az alábbi videó szemlélteti a Hyundai i30 első fényszórójának cseréjét. A csere házilag is kivitelezhető, csak követni kell a lépéseket.

  1. A fényszóróknál 2 fedél található, amelyek alatt izzók találhatók. Nekünk a külső, az autó oldalához közelebbi fedelet kell eltávolítanunk, hogy hozzáférjünk a kicserélni kívánt izzóhoz.
  2. Csak le kell tekerni a fedelet, amely könnyen kipattintható.
  3. Könnyedén kipattintható a belső reteszelő szerkezet, és az izzó kiemelhető a kábelekkel együtt.
  4. Az ujjainkkal kipattinthatjuk az izzót a foglalatból a videó szerint. Figyeljük meg a kis fém nyelvet, amely pontosan illeszkedik a műanyag foglalatba. Ugyanebben a pozícióban kell majd az új izzót is beillesztenünk.
  5. Az új izzót betéve a műanyag foglalatba visszahelyezzük a szerkezetet a lámpabúra megfelelő helyére, és az óramutató járásával megegyező irányban kissé elfordítjuk, hogy bepattanjon a helyére.
  6. Ezután már csak a műanyag burkolatot kell visszatennünk, szintén az óramutató járásával egy irányban, kissé elforgatva és kész! Végül ne feledje ellenőrizni az izzó helyes működését!

Cseréhez a H7 típusú izzót ajánljuk, vagy ellenőrizze az autó kézikönyve által előírt izzótípust.

Kia Ceed izzócsere

A Kia Ceed izzócseréje meglehetősen egyszerű. Nem vesz igénybe sok időt, és bárki otthon is meg tudja csinálni. Ezzel akár időt és pénzt is megtakaríthat, ha saját maga csinálja egy autószerelő helyett.

Ha valaki videó alapján szeretné elvégezni a cserét, az alábbi 4 perces útmutató segít:

Az izzócsere szokásos módja az egész fényszóró szétszerelése. Az egyetlen eszköz, amelyet használnunk kell, egy 10-es és 12-es kulcs.

A Kia Ceed-be való izzó típusa: H7 12V 55W.

Az izzócserét KIA Piccanto, Hyundai Getz és Hyundai Atos esetén is gyakorlatilag ugyanígy kell elvégezni, mindegyik típusnak hasonló a fényszórója. A videón szereplő autó egy 2008/2009-es modell.

Az izzócsere ideje a jobb oldalon kb. 10 perc (vagy akár még kevesebb), a bal oldalon pedig kb. 15 perc.

A cseréhez javasoljuk egy vékony kesztyű viselését a kéz sérüléseinek elkerülése érdekében. Ezen felül ha nem érintjük meg bőrünkkel az izzó üvegfelületét, annak élettartama is hosszabb lesz várhatóan.

Az izzócsere menete:

  1. Nyissa fel a motorháztetőt, és kezdjük el a cserét!
  2. A jobb első izzó cseréjéhez először távolítsa el a hűtőfolyadék tartályát.
  3. Csavarja le a műanyag fedelet.
  4. Válassza le az izzó tápellátását. Húzza ki egyenesen hátrafelé.
  5. Ezután nyomja meg és emelje ki a fémrugót.
  6. Figyeljük meg a fémlemez helyzetét, hogy az új izzó illeszkedjen az aljzatba behelyezéskor.
  7. Ellenőrizze inkább kétszer az izzó egyenes helyzetét. Ha kissé ferdén illesztjük be az új izzót, vagy nem fogunk megfelelően látni egy sötét úton, vagy elvakíthatjuk a szemből érkező autósokat.
  8. Szerelje vissza a rugót.
  9. Csatlakoztassa ismét a tápellátást.
  10. Ekkor érdemes ellenőrizni, hogy világít-e az új izzó.
  11. Ha minden rendben van, csavarja vissza a műanyag fedelet, és szerelje vissza a hűtőfolyadék tartályt.

A bal oldali izzócsere egy kicsit trükkösebb a jobb oldalinál. A bal oldali izzócseréhez először ki kell emelnünk az akkumulátort, hogy hozzáférjünk a lámpaszerkezethez. A csere többi lépése megegyezik a fent ismertetett műveletekkel.

Ezen az oldalon is próbáljuk ki először az izzó működését, és teszteljük a megfelelő helyzetét, hogy ne kelljen duplán ki- és visszaszerelni az akkumulátort.

Renault Megane 2 első izzócsere

Az izzócserét kezdjük a szokásos módon, kikapcsolt gyújtással és kesztyűt húzva.

  1. Nyissuk fel a motorháztetőt.
  2. Távolítsuk el a műanyag védőfedelet. Ehhez forgassuk a fedelet egy negyedfordulattal balra.
  3. Ha megtaláltuk az izzót, távolítsuk el a tápcsatlakozóját.
  4. Az izzót egyenesen hátrafelé ki lehet húzni. Ha egy kicsit be van ragadva, mozgassuk meg egy kicsit előre-hátra.
  5. Az új izzót megegyező helyzetben helyezük be.
  6. Szereljük vissza a tápcsatlakozót.

A parkoló lámpa cseréjét és a távolsági fényszóró cseréjét a motortér közepe felé eső fedél eltávolításával végezhetjük el az alábbi videó alapján:

Renault izzócsere videó:

Honda Jazz izzócsere

A cikkünkben ismertetett izzócserék közül talán ez a legnehezebb, mert itt az egész lökhárító-szerkezetet is le kell szerelni a lámpabúra-szerelvényen kívül.

Ha izzó csere előtt kesztyűt húzunk, és felnyitjuk a motorháztetőt, azt látjuk, hogy a Honda Jazz fényszórójához nem lehet hozzáférni a motortér felől.

Ahhoz, hogy hozzáférjünk az izzókhoz, le kell vennünk az ütközőt: ki kell csavarni 4 csavart, hogy eltávolíthassuk az ütközőt.

  1. Emeljük le az ütközőt az alvázról.
  2. Távolítsuk el a 4 műanyag patentet.
  3. Ezután emeljük le az autó elülső műanyag fedelét.
  4. Ekkor láthatóvá válnak azok a csavarok (4 db), amelyeket 10-es kulccsal kell kitekernünk.
  5. Ezután előrefelé ki tudjuk emelni a lámpabúra szerelvényt az izzócseréhez.
  6. Ezután távolítsuk el a lámpabúra tápcsatlakozóját és gumimembránját.
  7. Nyomja be és mozgassa ki a reteszelő rugós szerkezetet az izzó kipattintásához.
  8. Az új izzó behelyezésekor ügyeljen rá, hogy ne érjen az izzó üvegfelületéhez, a legjobb, ha kesztyűt húz.
  9. A lámpaszerkezet összeszerelését a szétszerelés fordított sorrendjében végezze el.
  10. Mielőtt mindent visszaszerelne, ellenőrizze a lámpa megfelelő működését.

Műszeres fényszóró beállítás

A fényszórók lehetővé teszik, hogy mindig tisztán lássa az utat. Ha azonban nem állítja be őket megfelelően, akkor nem tudják ellátni a feladatukat. A nem megfelelő fényszóró-beállítás elvakíthatja a többi vezetőt, és megnehezítheti a látást.

Előfordulhat, hogy be kell állítani a fényszórókat, ha:

  • Cserélte a fényszórókat
  • A járművel ütközött
  • A téli átállás karbantartása során
  • Műszaki vizsga előtt áll
  • A szokásosnál nagyobb terhet szállít

Autószerelő műhelyünkben szívesen elvégezzük a fényszórók műszeres beállítását, keressen minket bizalommal!

Jelek, amelyek arra utalnak, hogy nincs jól beállítva a fényszóró:

  • nehezen lát a sötétben
  • éjszakai vezetés közben ránk villognak
  • a garázsba beállva nem a szokásos fénycsík vagy fényviszonyok tapasztalhatók

Éjszakai vezetés előtt ellenőrizze, hogy a fényszórók megfelelően vannak-e beállítva.

A fényszórók beállítását otthon is elvégezheti, ehhez racsnis kulcsra és csavarhúzóra van szükség, amelyek megfelelnek a jármű fényszóró-beállító elemeinek. A fényszóró-állítók minden járműnél különböző helyeken találhatók. Ellenőrizheti a használati útmutatót, hogy megtalálja őket, vagy megkeresheti a fényszóró mellett vagy mögött található beállító csavarokat.

A fényszóró-beállítás lépései

A fényszórók megfelelő beállításához a járműnek vízszintes talajon kell lennie. A fényszórókat belül vagy kívül állíthatja be a következőképpen lépésről lépésre:

  1. Készítse elő járművét: győződjön meg arról, hogy a gumiabroncsok nyomása megfelelő, és hogy körülbelül félig van az üzemanyagtartály (az üzemanyag súlya módosítja a jármű helyzetét). Ha rendszeresen szállít gépeket vagy szerszámokat, tegye azokat is a járműbe.
  2. Keresse meg a fényszóró tengelyét: krétával rajzoljon egy kis pontot az egyes fényszórók közepére. Ez a fényszóró tengelye. Ügyeljen arra, hogy a tompított fényszórók közepét jelölje, ne a távolsági fényeket.
  3. Parkolja le járművét: állítsa le járművét közvetlenül egy sík fal vagy sík felület előtt – ez lehet a garázs fala, a garázskapu vagy a fal a parkolóban. Legyen elegendő hely legalább 2,5 m egyenes vonalban a helytől.
  4. Mozgassa meg a felfüggesztést: mozgassa meg a járművet mind a négy keréknél, hogy a felfüggesztés helyzete beállhasson a helyzetébe.
  5. Hozzon létre egy középső jelzést: kréta segítségével tegyen függőleges jelet a falra vagy a garázs ajtajára a gépjármű közepével egy vonalban. Ne aggódjon a pontos mérések miatt, ez a jelzés csak támpontként szolgál. Ennek megállapításához hasznos lehet a motorháztető dísze vagy az első rendszámtábla.
  6. Jelölje meg a fényszóró tengelyét a falon: helyezzen egy függőleges csíkot a falra az egyes fényszórótengelyek elé. A tengelypontnak egy vonalba kell esnie a jelzés közepével.
  7. Mérje meg a fényszóró tengelyének magasságát: a mérőszalag segítségével mérje meg a talaj és a fényszóró tengelyének távolságát, a pontot használva vezetőként.
  8. Jelölje meg a fényszóró tengelyének magasságát a falon: mérje meg a falat, és tegyen egy jelölést a fényszóró tengelyének magasságában.
  9. Keresse meg a fényszóró levágási vonalait: a fal vezetőjének oldalán mérjen 4 centimétert a megjelölt tengelymagasság alatt, és rajzoljon egy másik vonalat. Az utas oldalán húzzon egy vonalat 5 cm-rel a tengely magassága alatt. Ezek a jelek levágási pontként szolgálnak a fények beállításakor. A vezetőoldali jel alacsonyabb, mint az utasoldali jel, hogy csökkentse a szembejövő sofőrök által látott tükröződést.
  10. Jelölje meg a fényszóró levágási vonalait: a fal mindkét oldalán helyezzen vízszintes festőszalag-csíkot az egyes levágási vonalak fölé, ügyelve arra, hogy vízszintesek legyenek. A szalag aljának egy vonalba kell esnie a levágási vonallal. Ez a lépés megkönnyíti a nagyobb távolságba történő látást.
  11. Stabilizálja a jármű helyzetét: ekkor készen áll a fények beállítására. Állítsa vissza járművét egyenes vonalban a faltól távol. A fényszórók elejének kb. 10-12 méterre kell lennie az Ön által létrehozott célfal ábrától.
  12. Kapcsolja be a lámpákat: kapcsolja ki a garázslámpákat és minden egyéb fényforrást, és kapcsolja be a jármű fényszóróit, hogy összehasonlítsa azok irányát a vezetővel. Ha kültérben állítja be a fényszórókat, akkor éjszaka tudja elvégezni a beállítást.
  13. Állítsa be a fényszórókat: használjon egy darab kartont vagy rongyot a fényszóró letakarásához. Ezután racsnis kulcs vagy csavarhúzó segítségével forgassa el a másik lámpa függőleges állítócsavarjait, ügyelve arra, hogy ne támaszkodjon a járműre.

    Forgassa el a csavart az óramutató járásával megegyező vagy az óramutató járásával ellentétes irányba, amíg a lámpa teteje fel nem áll egybe a beállítási diagram alsó szakaszának vonalával. Ha a fények megfelelően vannak irányítva, a vízszintes szalag felett minden sötét lesz.

    Ismételje meg a folyamatot a másik oldalon. Ha azt veszi észre, hogy a lámpák vízszintesen nincsenek összhangban, hajtsa végre a vízszintes beállító csavarok segítségével ugyanezt az eljárást, hogy visszaállítsa őket középre.

  14. Ellenőrizze a beállítást: vegye le a kartont vagy a kabátot a fedett fényszóróról, és ellenőrizze a kész beállítást. A vezető oldali fényszóró nyalábjának egy kicsit lejjebb kell lennie, mint az utas oldalán. Ez a beállítás megfelelő láthatóságot nyújt Önnek anélkül, hogy elvakítaná a szemből érkezőket.
  15. Tesztelje a fényeket: miután beállította a fényszórót, sötétben vigye ki a járművet egy tesztvezetésre, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a lámpák megfelelő láthatóságot biztosítanak.

Természetesen a fényszóró beállítását a legszakszerűbben és legpontosabban műhelykörülmények között, megfelelően kalibrált műszerrel lehet beállítani.

Ha pontos fényszóró beállítást szeretne keressen minket bizalommal! +36 30 567 2611

Gyakori kérdések

Néhány hasznos információ, és aki régen vizsgázott KRESZ-ből, a világításra vonatkozó szabályok a gyakran feltett kérdések körében alább olvashatók.

Féklámpa nem világít, büntetés jár érte?

A KRESZ kimondja, hogy a vezető köteles a járművet haladéktalanul megállítani, ha bármely féklámpája nem világít. Ugyanez vonatkozik az irányjelző berendezésre is. A járművet olyan helyen kell leállítani a lehető leghamarabb, ahol a forgalmat nem akadályozza.

Miért világít állandóan a féklámpa?

A folyamatosan világító féklámpa oka lehet egy beragadt féklámpa jeladó, egy pedál fölötti féklámpa kapcsoló, vezeték kontakthiba, elektronikus áramkör hiba. Műhelyünkben kiderítjük és megjavítjuk.

A tolatólámpa nem világít, mi az oka?

A tipikus okok a kiégett tolatólámpa izzó, kiégett biztosíték, vezetékhiba (kontakthiba), a kézi sebességváltó jeladó meghibásodása. A tolatólámpa hibája gyakrabban fordul elő a Suzuki Swift, Peugeot 206, Skoda Fabia és VW Golf 4 modelleknél.

Az irányjelző nem működik, miért?

Ha nem működik az index, ez olyan meghibásodás, amellyel nem közlekedhet. Ezt nagyon komolyan kell venni, mert aki meghibásodott irányjelzővel közlekedik, emberéletet veszélyeztet! Az okok: kiégett izzó, meghibásodott irányjelző kapcsoló (relé), oxidálódott aljzat, kiégett biztosíték vagy meghibásodott irányjelző. A hiba elhárítása a hibaok függvényében történik.

Gyorsan villog az index, mi lehet az oka?

Olyan eset is előfordul, amikor csak az egyik oldali index villog gyorsan. Jellemző ok a testelési hiba. Találkoztunk már olyan esettel is, amikor valaki házilag cserélt izzót a fényszóróban, de helytelenül szerelte be az új izzót, ami az irányjelző gyors villogását eredményezte. Az ok lehet kiégett izzó vagy biztosíték. Relé meghibásodásra gyanakodhatunk, ha pl. a tompított fényszórót bekapcsolva még gyorsabban villog az index.

Miért nem szabad hozzáérni az izzóhoz az izzócsere során?

Amikor megérintünk valamit az ujjainkkal, akaratlanul is vékony zsír- és porréteg rakódik a tárgyra. Amikor az izzó világít, az üveg rendkívül forróvá válik. Ez a vékony por- és zsírréteg hajlamos több hőt tárolni ezen a helyen, ezáltal gyengíti az üveget, és az izzó akár fel is robbanhat.

Mikor világít a kanyarkövető lámpa?

A közismert „látni és látszani” elv alapján a kanyarkövető lámpa kanyarodás közben a jármű kanyarodás felőli oldalán, a jármű közelében lévő területeket világítja meg 40 km/h sebesség alatt. A kanyarkövető lámpa az irányjelző bekapcsolt állapotában, a kanyarodás oldalán vagy hátramenetben, a jármű mindkét oldalán bekapcsolt állapotban működhet. A bekanyarkövető lámpa színtelen fényt bocsát ki.

Szabad-e lakott területen a távolsági fényszórót fényjelzés céljából használni?

Igen, de a távolsági fényszóró lakott területen belül csak fényjelzés céljából használható.

Hol szabad tompított fényszóró helyett távolsági fényszórót használni?

Távolsági fényszórót csak lakott területen kívül használhat, a tompított fényszóró helyett sehol sem használhatja. Távolsági fényszórót lakott területen belül csak fényjelzés céljából lehet használni.

Mi a szerepe a jármű helyzetjelző lámpáinak?

A jármű helyzetjelző lámpáinak feladata a gépjármű helyzetének jelzése, láttatása.

Helyettesítheti-e az elromlott bal oldali hátsó helyzetjelző lámpát a hátsó helyzetjelző ködlámpa?

Helyzetjelző ködlámpa nem helyettesítheti a hátsó helyzetjelző lámpát.

Az elakadásjelző nem működik, mit tegyek?

Ilyenkor érdemes belenézni a biztosítékdobozba. Sok esetben oxidálódott vezetékvégek, kiégett biztosítékok, tönkrement relék okozzák az elakadásjelző hibát. Ha a vészvillogó nem működik vagy folyamatosan világít, ellenőrizze az alábbiakat:
– Biztosítékok
– Áramkörök
– Vészvillogó lámpa kapcsolója
– Riasztóberendezés vezérlőegység
– Központi relétábla

Ha bármilyen autóvillamossági problémája van, vagy csak nem akar vesződni az izzócserével, állunk rendelkezésére a 16. kerületi műhelyünkben: +36 30 567 2611

Szólj hozzá!